TGM
Flexibilita spojená s efektivitou: MAN TGM
MAN TGM má univerzální talent. Své četné přednosti prokazuje převážně v sólovém provozu a s lehkými přívěsy. Přesto se bez ohledu na příslušné použití vyznačuje velkým užitečným zatížením, velkým ložným objemem a nejlepšími jízdními vlastnostmi. Také nový design, pohodlné kabiny a ergonomický interiér dělají z každého modelu řady TGM efektivní nákladní automobil.
Nový design interiéru – jasné informace, kvalitní povrchy
Koncepce vnitřního prostoru vozu MAN TGM je na takové úrovni, kterou jste dosud znali jen u osobních automobilů vyšší třídy. Obložení interiéru bylo kompletně přepracováno: kartáčované hliníkové ozdobné lišty, povrchy z lisovaného plastu a saténově chromovaná dveřní madla se podílejí na špičkovém vzhledu. Nová přístrojová deska je skvěle uspořádaná a bez zbytečností. Velký počet odkládacích přihrádek nabízí dostatečný úložný prostor. Aby se řidič cítil dobře v každém počasí, je i lehká řada nákladních automobilů MAN vybavena účinnou klimatizací, vzduchem odpruženým pohodlným sedadlem s bederní opěrkou. Nastavení opěradla v oblasti ramen, vyhřívání a klimatizace sedadla se starají o příjemný posez při jakékoliv teplotě, což přispívá ke koncentraci a výkonnosti řidiče.
Méně je více
Díky nízké pohotovostní hmotnosti dokáže MAN TGM přepravit více nákladu. K tomu se přidávají rámová konstrukce vhodná pro různé nástavby a motory se vstřikováním Common Rail, které jsou mimořádně šetrné vůči životnímu prostředí. Seznamte se s univerzálním charakterem distribučního vozidla MAN TGM.
MAN TGM má hodně detailů, díky kterým je nepostradatelný v distribuční dopravě – například vynikající průběh točivého momentu moderních motorů se vstřikováním Common Rail, který umožňuje hospodárný způsob jízdy bez nutnosti častého řazení. Vznětové motory MAN D08 se vstřikováním Common Rail plní normu Euro 6 a jsou k dispozici s výkonem od 250 HP do 340 HP. Motory se zdvihovým objemem 6,9 litrů jsou tiché a poskytují dostatek výkonu při častém rozjíždění v místní a distribuční dopravě a také dostatek pružnosti na delších trasách.
Ať už budete používat tento univerzální nákladní automobil kdekoliv, vždy vás uspokojí nízkou spotřebou paliva. K tomu přispívá také extrémně lehká rámová konstrukce s maximální stabilitou a nosností. Pohodlné kabiny s nejmodernějším ovládáním jsou dalším prvkem optimálního přepravního výkonu. MAN TGM je efektivním univerzálem, se kterým je radost jezdit.
V případě optimálního užitečného zatížení je jednoznačnou volbou automobil MAN TGM. Model TGM prokazuje své četné přednosti zejména v sólovém provozu a s lehkými přívěsy.
V náročné distribuční dopravě jsou k dispozici nákladní automobily řady TGM s hmotností 13 a 18 tun. S pohonem všech kol a vzduchovým odpružením zvládá jízdu i v kritických adhezních podmínkách. Skutečnými přeborníky jsou ale provedení s hmotností 22 a 26 tun: V provedení s řízenou vlečenou nápravou se schématem 6x2-4 nebo se dvěma hnacími nápravami a nízkou výškou rámu jsou mimořádně obratné a flexibilní.
Přehled alternativ:
- TGM s nejvyšším užitečným zatížením a skvělou obratností v sólovém provozu
- 15tunový TGM s možností snížení hmotnosti na 11,99 tuny (není nutné platit mýto)
- 18tunový TGM s optimálním užitečným zatížením v regionální distribuční dopravě
- 22tunový a 26tunový TGM s řízenou vlečenou nápravou s mimořádnou obratností a flexibilitou
MAN TGM je všestranně použitelný, mimo jiné díky praktickým otvorům a rovné horní hraně rámu. Je tak mimořádně snadné rychle a za příznivou cenu namontovat na rám různé nástavby, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu. Ale i z jiných hledisek je koncepce rámu promyšlená do nejmenšího detailu. Každý model řady TGM může být dodatečně vybaven různými funkcemi a nástavbami. Připojení probíhá prostřednictvím MAN Tronic, osvědčené elektronické struktury na bázi technologie CAN Bus, a dostupného rozhraní pro externí výměnu dat (KSM).
Při jízdě v noci spolehlivě osvětlují silnici čiré světlomety se žárovkami H7 nebo xenonové výbojky. Při odbočování může být směrové světlo na přání vybaveno osvětlením prostoru vedle vozu. Systém zrcátek pro výhled dozadu je navržen tak, aby prakticky neexistoval mrtvý úhel.
Systém MAN BrakeMatic® s elektronickým brzdovým systémem (EBS) a brzdovým asistentem zaručuje krátkou brzdu. Inteligentní asistenční a bezpečnostní systémy, jako jsou stabilizační program ESP a volitelný systém pro udržování jízdního pruhu LGS, zajistí, že vozidlo bezpečně jede ve svém jízdním pruhu.
Nouzový brzdový asistent (EBA)
Pro nová vozidla MAN TG v provedení Euro je k dispozici další bezpečnostní systém: Nouzový brzdový asistent EBA (Emergency Brake Assist). Konec kolony stojících vozidel na dálnici statisticky patří k situacím, které často vedou k najetí zezadu. Při jízdě v koloně je výhled dopředu omezen, brzdný manévr vpředu jedoucích vozidel je často až pozdě rozpoznán jako nouzové brzdění. Cílem asistenčního systému je v těchto situacích zabránit těžkým nehodám najetím zezadu nebo zmírnit jejich následky.
EBA reaguje jak na vpředu jedoucí vozidla, tak na pevné překážky. Pokud je detekováno nebezpečí kolize a řidič na varování nereaguje, systém EBA zahájí nouzové brzdění.
Elektronický stabilizační program (ESP)
ESP patří k sériovému vybavení vozidel MAN TGM v provedení Euro 6.
Lane Guard System (LGS)
Systém udržování jízdního pruhu Lane Guard System (LGS) je od nové generace vozidel TG k dispozici také pro lehké řady TGL a TGM. Asistent udržování jízdního pruhu varuje řidiče, pokud neúmyslně opouští svůj jízdní pruh.
Ke stažení
Přehled výhod
- Hospodárný
- Vysoké užitečné zatížení
- Vhodný pro různé nástavby
- Spolehlivý