MAN TGM Technika
MAN TGM Technika
Více kilometrů, méně litrů
Kdo chce být úspěšný v distribuční dopravě, potřebuje pohon, který šetří na palivu, ale ne na výkonu. Výkonné motory Euro 6 se vstřikováním MAN Common Rail vás nadchnou příznivým průběhem točivého momentu, nízkou spotřebou a dlouhými intervaly údržby. Nový MAN TGM ve hmotnostní třídě od 12 do 26 tun přesvědčí v každém terénu. Také v provedení Euro 6 kombinuje tato typová řada vysoké užitečné zatížení s lehkou konstrukcí, velkým objemem a současně maximálním jízdním komfortem.
Zdvihový objem | Euro 6 | |
D0836 CR | 6,9 l | |
184 kW (250 HP), 1 000 Nm | X | |
213 kW (290 HP), 1 150 Nm | X | |
250 kW (340 HP), 1 250 Nm | X |
Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí.
Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.
Převodovka – jak se „řadí“ efektivita
Právě na cestách se hodí efektivita nenáročných motorů se vstřikováním Common Rail a převodovka MAN TipMatic®. Hnací ústrojí, které produkuje méně emisí, a tím šetří životní prostředí.
Přeřaďte na vyšší stupeň efektivity: MAN TipMatic® s MAN EasyStart
MAN TGM nabízí také četné varianty motorů: Můžete zvolit efektivní vznětové motory Common Rail typové řady D08 v provedení Euro 6 s výkonem 250 až 341 HP. Motory se zdvihovým objemem 6,9 litrů jsou tiché a poskytují jak dostatek výkonu při častém rozjíždění v místní a distribuční dopravě, tak dostatek pružnosti na delších trasách. Ještě hospodárnější použití nabízí model TGM vybavený automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou MAN TipMatic®.
Díky automatickému nebo ručnímu ovládání pomocí páky na volantu není pozornost řidiče odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici plná brzdná síla. Díky skvěle vymyšlené koncepci řazení je převodovka MAN TipMatic® mimořádně hospodárná, protože snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí. Ke snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu automaticky udržuje plný brzdový tlak, než řidič stiskne plynový pedál. Sériově je k dispozici devítistupňová manuální převodovka.
Stabilní podvozek
Potřebujete nejvyšší jízdní komfort a maximální ochranu nákladu? Umožní vám to volitelné vzduchové odpružení s elektronickým regulačním systémem ECAS. Pokud chcete přesně nastavit výšku rámu, podvozek může být snížen o 90 mm anebo zvýšen o 190 mm. 15tunový nákladní automobil MAN TGM je například vybaven mimořádně ekonomickými 19,5" pneumatikami. Celkovou hmotnost nákladního automobilu lze snížit na 11,99 tuny, a v Německu tak nemusíte platit mýto.
Maximální stabilita, minimální hmotnost
Rámová koncepce s rovnou horní hranou výrazně usnadňuje montáž nástaveb podle přání zákazníka, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu. O optimální montáž nástaveb se navíc starají volné prostory na rámu a rozhraní KSM určené pro externí výměnu dat. Z výroby jsou k dispozici specifické úpravy rámu vhodné pro různé nástavby.
Jízdní vlastnosti distribučního nákladního automobilu MAN TGL jsou vynikající s jakoukoliv nástavbou. K tomu přispívají tiché nápravy s nízkým valivým odporem a technicky vyspělé podvozky. Kromě osvědčeného parabolického odpružení zajišťuje vysokou míru jízdního komfortu a jízdní stability vzduchové odpružení s elektronickým řízením ECAS. Bezproblémové přizpůsobení výšce nakládací rampy pomocí ručního ovládání.
Výhody:
- Stabilní rámová konstrukce optimalizovaná z hlediska hmotnosti
- Rovná horní hrana s vynikajícími možnostmi montáže nástaveb
- Dostatečný počet otvorů umožňuje pozdější bezproblémovou montáž nástaveb
- Hypoidní náprava volitelně s uzávěrkou diferenciálu
- Vlečená náprava pro typové řady TGM a TGS
- Varianty odpružení listovými pružinami, listovými pružinami a vzduchovým odpružením a plně vzduchové odpružení
- Regulace vzduchového odpružení ECAS udržující konstantní světlou výšku