TGX EfficientLine 2 Technika
TGX EfficientLine 2 Technika
Méně paliva, více ekologie
Díky důsledné optimalizaci celého hnacího ústrojí spotřebuje MAN TGX EfficientLine 2 až o 6,5 % méně paliva než předchozí model. S těmito nákladními automobily nejen klesnou náklady na provoz vozidel, ale sníží se také emise CO2.
Motory D26 se zvýšením točivého momentu TopTorque
Hnací ústrojí vozidla MAN TGX EfficientLine 2 je odladěn pro mimořádně úspornou jízdu při nízkých otáčkách. Díky elektronickému zvýšení točivého momentu TopTorque má řídicí jednotka motoru Powertrain-Manager na obou nejvyšších převodových stupních (11 a 12) k dispozici o 200 Nm více. Zejména ve stoupáních zajišťuje převýšení točivého momentu více suverenity, snižuje nutnost řazení a důsledně snižuje spotřebu paliva. Nová funkce Speed Shifting rychleji řadí mezi převodovými stupni 10, 11 a 12 a zkracuje tak dobu přerušení záběru ve stoupáních.
MAN TGX EfficientLine 2 je k dispozici ve verzi 4x2 s kabinou XLX a motory D26 s různými výkony.
Zdvihový objem | Euro 6 | |
D2676 | 12,4 l | |
294 kW (400 k), 1 900 Nm | X | |
324 kW (440 k), 2 100 Nm | X | |
353 kW (480 k), 2 300 Nm | X |
MAN TipMatic® 2 s intardérem
Ať už se jedná o převodovku MAN TipMatic® 2 Fleet s plně automatickým řízením, nebo převodovku MAN TipMatic® 2 Profi, která může pracovat jak v automatickém, tak manuálním režimu: 12rychlostní převodový systém má vždy k dispozici optimální strategii řazení, aby se výrazně snížila spotřeba nafty. K úsporné jízdě přispívají také nové funkce převodovky Speed Shifting a Idle Speed Driving.
Funkce Speed Shifting umožňuje převodovce MAN TipMatic® 2 rychlejší řazení mezi třemi nejvyššími převodovými stupni 10, 11 a 12. Převodovka tak ve stoupání rychleji přeřadí nižší převodový stupeň a doba přerušení záběru je kratší. Vozidlo si tak zachovává vyšší hybnost a šetří palivo.
Idle Speed Driving umožňuje pohodlnou jízdu při volnoběžných otáčkách. Díky této funkci může řidič nákladního automobilu řadit mimořádně přesně a citlivě, nebo pohodlně splynout s hustým provozem na dálnici. Po rozjetí vozidlo pokračuje v jízdě při nízkých volnoběžných otáčkách přibližně 600 ot/min, aniž by řidič musel šlapat na plynový pedál. Pokud točivý moment motoru dostupný při volnoběžných otáčkách nestačí, převodovka MAN TipMatic® 2 přeřadí na nižší rychlostní stupeň. Jakmile řidič sešlápne brzdový pedál, vypne se spojka.