MAN TGL Technika
MAN TGL Technika
Common Rail pro všechny
Osvědčené motory, technicky vyspělé součásti a vzájemně dokonale odladěné technologie: Takový je recept společnosti MAN na emisní normu Euro 6. Nejdůležitějším prvkem jsou výkonné šestiválcové motory. Aby mohly být dosaženy mimořádně nízké emisní hodnoty, používá společnost MAN klíčové technologie, jako jsou CommonRail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce (SCR) a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Výsledek: Motory MAN v provedení Euro 6 jsou novým etalonem v oblasti nízké spotřeby paliva a mají velmi nízkou spotřebu AdBlue®. Tlumič výfuku s integrovaným filtračním systémem CRT a katalyzátorem SCR díky své kompaktní konstrukci poskytuje dostatek volného místa pro montáž různých nástaveb na boku rámu.
Pro jeřáby s opěrnými patkami je k dispozici jiná poloha tlumiče výfuku poskytující dostatek volného prostoru. Aby nedocházelo k víření prachu při použití mimo zpevněné silnice, je pro všechny stavební řady k dispozici provedení s výfukovým potrubím vyvedeným nahoru.
Síla čtyř a šesti válců
Příznivý průběh točivého momentu moderních motorů v provedení Euro 6 se vstřikováním Common Rail umožňuje nezávisle na zvoleném motoru hospodárný způsob jízdy bez nutnosti neustálého řazení. V typové řadě TGL se kombinují čtyřválcové motory se šestistupňovými převodovkami TipMatic®, se šestiválci spolupracují dvanáctistupňové převodovky TipMatic®. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni.
Zdvihový objem | Euro 6 | |
D0834 CR | 4,5 l | |
110 kW (150 HP), 570 Nm | X | |
132 kW (180 HP), 700 Nm | X | |
162 kW (220 HP), 850 Nm | X | |
D0836 CR | 6,9 l | |
184 kW (250 HP), 1 000 Nm | X |
Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí.
Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.
Převodovka – jak se „řadí“ efektivita
Pro ještě hospodárnější jízdu je volitelně k dispozici automatizovaná převodovka MAN TipMatic®. Koncepce řazení snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí. K dalšímu snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu po několik sekund automaticky udržuje plný brzdový tlak, než řidič stiskne plynový pedál. Pro čtyřválcové motory je nabízena šestistupňová verze převodovky MAN TipMatic®, pro šestiválcové motory je nabízena dvanáctistupňová verze. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni. U všech variant se na displeji zobrazuje aktuálně zařazený převodový stupeň.
Přeřaďte na vyšší stupeň efektivity: MAN TipMatic® s MAN EasyStart
Efektivita je dobrým argumentem pro automatizovanou převodovku MAN TipMatic®. Dalším argumentem je vysoké pohodlí: Převodovka MAN TipMatic® může pracovat automaticky nebo můžete řadit ručně pomocí páky na volantu. Pozornost řidiče není odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici maximální brzdná síla, což je jednoznačným přínosem bezpečnosti. Kromě toho je převodovka MAN TipMatic® mimořádně hospodárná, protože snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.
Maximální stabilita, minimální hmotnost
Rámová konstrukce nákladního automobilu MAN TGL je navržena na maximální stabilitu a nosnost, přitom je mimořádně lehká. Každý kilogram užitečného zatížení navíc znamená peníze. Promyšlená rámová koncepce s rovnou horní hranou umožňuje mimořádně snadnou a rychlou montáž různých nástaveb za příznivou cenu, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu. A díky systému MAN Tronic (osvědčená elektronická struktura založená na technologii sběrnice CAN-Bus), příp. rozhraní pro externí výměnu dat (KSM), je cesta otevřená pro rozsáhlé funkce vozidla a nástaveb.
Co nevyhovuje, to se přizpůsobí
Aby bylo možné pro každou délku nástavby připravit vhodnou délku rámu, má typ TGL po ruce chytré řešení: variabilní zadní část rámu. Díky hustě rozmístěným otvorům lze bez nutností vrtání přizpůsobit převis rámu nástavbě. Koncový příčný nosník je přišroubovaný, přesunutí je proto velmi jednoduché.