MAN TGL Technika
MAN TGL Technika
Více kilometrů, méně litrů
Kdo chce být úspěšný v distribuční dopravě, potřebuje pohon, který šetří na palivu, ale ne na výkonu. Výkonné motory se vstřikováním MAN Common Rail vás nadchnou příznivým průběhem točivého momentu, nízkou spotřebou a dlouhými intervaly údržby. Ekologické čtyř- a šestiválcové motory řady D08 s výkonem od 110 kW (150 HP) do 184 kW (250 HP) v provedení Euro 6 pracují prakticky bez emisí.
Zdvihový objem | Euro 6 | |
D0834 CR | 4,5 l | |
110 kW (150 HP), 570 Nm | X | |
132 kW (180 HP), 700 Nm | X | |
162 kW (220 HP), 850 Nm | X | |
D0836 CR | 6,9 l | |
184 kW (250 HP), 1 000 Nm | X |
Vyzkoušená technologie s maximální spolehlivostí
Od 1. ledna 2014 platí v Evropě pro všechny nově schválené nákladní automobily emisní norma Euro 6. Při plnění náročných požadavků této normy vložila společnost MAN veškeré umění inženýrů do vývoje motorů v provedení Euro 6. Společnost MAN už léta úspěšně sériově nasazuje klíčové technologie, jako jsou Common Rail, recirkulace spalin (AGR), selektivní katalytická redukce a filtr částic vznětového motoru (DPF/CRT). Při plnění požadavků normy Euro 6 se spojily a vzájemně optimalizovaly technicky vyspělé technologie. Výsledkem je, že motory MAN patří i v provedení Euro 6 mezi agregáty s nejnižší spotřebou.
Převodovka – jak se „řadí“ efektivita
Pro ještě hospodárnější jízdu je volitelně k dispozici automatizovaná převodovka MAN TipMatic®. Díky automatickému nebo ručnímu ovládání pomocí páky na volantu není pozornost řidiče odváděna od řízení a ten se může soustředit na dění na silnici. Pokud je zapnutá motorová brzda, převodovka samočinně zařadí optimální rychlostní stupeň a tím je k dispozici plná brzdná síla. Díky skvěle vymyšlené koncepci řazení je převodovka MAN TipMatic® mimořádně hospodárná, protože snižuje spotřebu paliva a šetří hnací ústrojí.
Ke snížení zatížení řidiče přispívá integrovaný asistent rozjezdu MAN EasyStart, který po uvolnění brzdového pedálu automaticky udržuje plný brzdový tlak, než řidič stiskne plynový pedál. Pro čtyřválcové motory je nabízena šestistupňová verze převodovky MAN TipMatic®, pro šestiválcové motory je nabízena dvanáctistupňová verze. Kromě toho jsou k dispozici manuální převodovky se šesti a devíti převodovými stupni.
Maximální stabilita, minimální hmotnost
Normy Euro se mění, možnost různých nástaveb zůstává. Také v provedení Euro 6 umožňuje rámová konstrukce cenově příznivé řešení montáže nástaveb a maximální využití ložné délky. Rámová koncepce s rovnou horní hranou umožňuje mimořádně snadnou a rychlou montáž různých nástaveb za příznivou cenu, aniž by bylo nutné do rámu vrtat otvory, a negativně tak ovlivnit antikorozní ochranu.
O optimální montáž nástaveb se navíc starají volné prostory na rámu a rozhraní KSM určené pro externí výměnu dat. Z výroby jsou k dispozici specifické úpravy rámu vhodné pro různé nástavby.
Jízdní vlastnosti distribučního nákladního automobilu MAN TGL jsou vynikající s jakoukoliv nástavbou. K tomu přispívají tiché nápravy s nízkým valivým odporem a technicky vyspělé podvozky. Kromě osvědčeného parabolického odpružení zajišťuje vysokou míru jízdního komfortu a jízdní stability vzduchové odpružení s elektronickým řízením ECAS. Bezproblémové přizpůsobení výšce nakládací rampy pomocí ručního ovládání.
Výhody:
- Stabilní rámová konstrukce optimalizovaná z hlediska hmotnosti
- Rovná horní hrana s vynikajícími možnostmi montáže nástaveb
- Dostatečný počet otvorů umožňuje pozdější bezproblémovou montáž nástaveb
- Hypoidní náprava volitelně s uzávěrkou diferenciálu
- Varianty odpružení listovými pružinami, listovými pružinami a vzduchovým odpružením a plně vzduchové odpružení
- Regulace vzduchového odpružení ECAS udržující konstantní světlou výšku