• Home
  • Prodej vozidel
  • Ojetá vozidla
  • Služby a díly
  • Fascinace & technika
  • O nás
  • Kontakty
MAN logo

NONSTOP SERVIS: +420 602 336 622

Hesti logo
Open navigation
  • Home
  • Prodej vozidel submenu arrow
    • Dálková přeprava
    • Vlečná vozidla
    • Rozvážková služba
  • Ojetá vozidla
  • Služby a díly
  • Fascinace & technika
  • O nás
  • Kontakty

TGX D38

Tisknout stránku Sdílet stránku

Sdílet stránku


Tweet

Galerie

MAN TGX D38 ‒ Efektivita spojená s výkonností

Na IAA užitkových vozidel 2014 představí MAN nový špičkový model TGX D38. Vlajková loď má na míru šité hnací ústrojí s četnými novými efektivními funkcemi a je předurčena pro náročné přepravní úkoly.

Srdcem je nově vyvinutý řadový šestiválcový motor D38 se zdvihovým objemem 15,2 litrů. Tento motor poskytuje suverénní výkon a rozšiřuje paletu modelů TGX o třídy 520, 560 a 640 HP*.

MAN staví i u modelu TGX D38 do centra pozornosti důsledně celkové provozní náklady (TCO) a kombinací

  • nového motoru D3876
  • zdokonaleného systému řazení MAN TipMatic® 2 s novými funkcemi převodovky a
  • tempomatu řízeného GPS MAN EfficientCruise®

vytváří mimořádně výkonný komplexní balík.

Firma MAN koncipovala model TGX D38 jako ideální nákladní automobil pro použití v dálkové dopravě těžkých nákladů a nabízí vhodná základní vozidla. Maximální krouticí momenty 2 500 Nm (520 HP), 2 700 Nm (560 HP) a 3 000 Nm (640 HP*) jsou k dispozici ve všech rychlostních stupních. Pro zákazníky, kteří často dosahují vysokých celkových hmotností soupravy, nabízí model TGX D38 fascinující kombinaci suverénního přepravního výkonu a efektivity nákladů. I pro trasy s nejnáročnější topografií má model TGX D38 vytrvalé rezervy sil a tah ve stoupáních. I na obtížných trasách tak lze dosáhnout vysokých přepravních rychlostí. Enormní výkon trvalých brzdných systémů umožňuje také jízdy v klesání s vysokou průměrnou rychlostí.

* jen v přepravě těžkých nákladů

Design

Design špičkového modelu

Na silnici je MAN TGX D38 rozeznatelný zvláštními znaky designu:

  • Kryty bočních zrcátek i výrazný ochranný kryt chladiče jsou opatřeny matným platinově stříbrným lakem.
  • Chromovaný nápis D38 na dveřích řidiče i spolujezdce je rovněž exkluzívní známkou špičkového modelu MAN.
  • Označení výkonu HP 520, 560 nebo 640* na dveřích opticky podtrhují výkon nákladního automobilu.

Hnací ústrojí

Na míru šité hnací ústrojí s novými funkcemi převodovky

Řadový šestiválcový motor D38 se zdvihovým objemem 15,2 litrů spojuje suverénní výkon s vynikající efektivitou. S výkonem až 640 HP* poskytuje motor nejvyšší tažnou sílu pro každou potřebu a je přitom o 160 kilogramů lehčí než nejsilnější motor D28 V8 v provedení Euro 5 – to přináší dodatečnou přednost pro užitečné zatížení.

  • Díky dvojstupňovém přeplňování motoru turbodmychadlem je plný krouticí moment zcela k dispozici již od 930 otáček za minutu. Silný krouticí moment modelu D38 je optimálně vyladěný na šířku pásma převodů náprav. Vstřikovací systém Common Rail třetí generace se špičkovým tlakem 2 500 bar umožňuje optimalizované spalování s velmi malým podílem částic efektivním využitím paliva.
  • Pro maximální spolehlivost a trvanlivost zavádí MAN u modelu D38 poprvé klenuté ventily u vznětového motoru nákladního automobilu. Toto konstrukční řešení dává ventilům i sedlům ventilů zvláště dlouhou životnost.
  • Inovační chlazení TopDown vede chladicí kapalinu v hlavě válců přímo shora na tepelně vysoce zatížená místa, a snižuje tak opotřebení.
  • Osm šroubů hlavy válců na každý válec stlačují hlavu vložku válců s velmi vysokou rovnoměrností s blokem motoru. Vedle nízké spotřeby oleje toto prodlužuje také trvanlivost těsnění hlavy válců.

MAN TipMatic® 2 – nové palivo šetřící funkce převodovky

Vozidla TGX D38 jsou ve všech provedeních kombinována se systémem MAN TipMatic® 2. Nabízí tři nové funkce převodovky pro ještě vyšší efektivitu při vysokém výkonu:

  • S řazením Speed Shifting řadí systém MAN TipMatic® 2 rychleji mezi třemi nejvyššími rychlostními stupni 10, 11 a 12. Převodovka tak může například ve stoupání rychleji zařadit nižší rychlostní stupeň a zkrátí se okamžik přerušení záběru. Zůstane tak zachováno více rozjezdu a nákladní automobil šetří palivo.
  • Funkce EfficientRoll je koncipována pro mírně se svažující pasáže dálnic a silnic první třídy. Systém MAN TipMatic® 2 pak automaticky řadí do polohy neutrálu a nechává vozidlo jet, aniž by účinek motorové brzdy bral vozidlu rychlost. Nákladní automobil tak bere rozjezd z mírných klesání do následující roviny nebo mírného stoupání.
  • Funkce Idle Speed Driving využívá vysoký krouticí moment motoru 15,2 litrů při nejnižších otáčkách a činí pomalé pojíždění komfortnějším a úspornějším z hlediska spotřeby paliva. Toto je zvláště praktické v provozu s častým zastavováním a rozjížděním nebo při dojíždění ke kruhovému objezdu. V takových jízdních situacích pojíždí vozidlo s volnoběžnými otáčkami a zapnutou spojkou, dokud řidič nezabrzdí.

Tempomat GPS

Tempomat MAN EfficientCruise® řízený GPS

Tempomat MAN EfficientCruise® řízený GPS rozeznává díky uloženému mapovému materiálu stoupání a klesání následující trasy. Nákladní automobil tak může jet automaticky zvláště předvídavě, tedy se cíleně rozjíždět před stoupáním a na konci stoupání přejíždět vrchol sníženou rychlostí.

Použití systému MAN EfficientCruise® v dálkové nebo distribuční dopravě může snížit spotřebu paliva až o šest procent ‒ bez časové ztráty na trase. Systém MAN EfficientCruise® může i po hodinách jízdy ještě nanejvýš citlivě přidávat plyn, díky čemuž se může řidič plně soustředit na řízení.

V rámci řidičem zvolené požadované rychlosti a tolerance rychlosti vypočte systém MAN EfficientCruise® vhodnou rychlost pro jízdu do kopce a z kopce s optimalizovanou spotřebou a odpovídajícím způsobem přizpůsobí rychlost jízdy.

Program vozidla

Paleta modelů TGX D38

Rozmanitost modelů nejsilnějšího TGX odpovídá rozmanitosti možností jeho použití. Je dodáván s levostranným i pravostranným řízením a lze jej kombinovat s kabinami XL, XLX a XXL.

MAN nabízí četná uspořádání náprav jako sedlové tahače a podvozky pro nástavby. Zákazníci z oblasti dálkové a trakční dopravy mohou volit sedlové tahače a podvozky s odpružením 4x2 s listovými pružinami a vzduchovým odpružením a 4x2 s plně vzduchovým odpružením. Třínápravová vozidla nabízí v provedení 6x2 také s hnanými a vlečenými nápravami vyšší přípustnou celkovou hmotnost. V provedení 6x4 s pohonem dvojnápravy zaručuje TGX D38 nejlepší trakci pro sedlové tahače i trakční podvozky.
Čtyřnápravová vozidla pro přepravu těžkých nákladů jsou v provedení 8x4/4 vybavena třemi zadními nápravami do celkové hmotnosti 41 tun a 250 tun celkové hmotnosti soupravy.

Model TGX D38 tak poskytuje nejen prestiž špičkového modelu, nýbrž je také nejefektivnějším řešením přepravy v dálkové dopravě při obtížné topografii a plném vytížení 40 až 44 tunami. S obzvláště úspornými převodovkami Direct-Drive lze jezdit se soupravami o celkové hmotnosti do 65 tun.

Přehled výhod

  • Nízká spotřeba paliva
  • Vysoké užitečné zatížení
  • Vysoká spolehlivost
  • Dlouhá životnost
  • Nízké náklady na servis

Naši dealeři

Mám zájem

Zadejte svou adresu, aby mohlo být nalezeno servisní stanoviště MAN ve vaší blízkosti – pro servis, prodej nebo ojetá vozidla.

Zpět na prodej vozidel

Realizace: realizace: DGSTUDIO (logo)